27 Nisan 2013 Cumartesi

Shana Abé - Drakon Serisi 1-2-3 (Yorum)


Temel Bilgiler:
Orjinal Adı :The Smoke Thief
Seri Bilgisi:Drakon
Seri Sırası : 1
Goodreads Puanı : 3.97
Yazar Adı :Shane Abé
Yayın Evi : ErKO Yayıncılık 
Duman HırsızıThe Smoke Thief (Drakon, #1)
Yorumum:
İlk olarak söylemeliyim ki çeviriden mi bilmem ama : goncam ne ya..Ablacım böyle bir sevgi ifadesi mi olurmuş..Hele minik farem yok muydu.Tam bir rezillik.
Kitaba gelince güzeldi ama arada sırada bazı kopukluklar hissetmedim değil yoksa tam not alırdı benden.
Konuya değinecek olursak kitapta dragonlar(ejderha), değerli taşlar ve hırsızlık kavramları yer alıyordu.
Olay kahramanlarımızın(Christoff(Kit) - Clarissa (Rue) çocukluğunda başlayarak yetişkin hayatlarıyla devam etmekte.Rue dragonlar arasında sıradan bir melezdir ve Alfa erkek olan Kit'e aşıktır.Ama gel gör ki tamda çapkınlık çağında olan Kit'in aklı fikri (kısmende olsa) eğlencedir.Derken kızımız 17. doğum gününde kendisini ölmüş olarak gösterir ve kabileden kaçar.
Gel zaman git zaman aradan 9-10 sene geçmiştir.
Kabilenin yeni lideri Kit'in kulağına kendi türlerinden birinin hırsızlık yapıp değerli taşları çaldığı fısıltıları gelmiştir.Ehh görev bu bekler mi?Türlerini tehlikeye atan bu kaçağı yakalamak için Kit düşmüştür yola.Ama karşısında bir erkek beklerken Rue ile karşılaşır ve o ilk karşılaşmada kim olduğunu anlar.
Bununla da kalmaz "o benim" politikasıyla kızceğizimize sahip çıkar.
Ama gel gör ki işler bu kadar kolay değildir.Ne Rue özgürlüğünü feda etme niyetindedir, ne de Kit amacından vazgeçmekte.Ehh buna birde dragonların değerli taşı "herte"nin çalınmasınıda ekleyin..başlar curcuna...
Efenim ben sevdim kitabı..dediğim gibi bir iki pürüz vardı ama BENİ rahatsız etmedi.
Kit'in sahiplenici tavrını, Rue'nin geçirdiği değişimi ve Melaine attığı okkalı tokadı da çok sevdim >.<
eğer fantastik seviyorsanız şiddetle olmasada bir deneyin derim :)
 alıntı
"Henüz beni tekrar sevebileceğine inanıyor musun?"diye sordu Christoff.
Rue ona gülümsedi, gizemli ve içe işleyen, bir kadın gülümsemesiyle."Komik adam.Seni
tüm hayatım boyunca sevdim.Bunu hiç anlamadın mı?"
Christoff, ne kadar rahatladığını göstermemek için suratını Rue'nun saçlarına gömdü."Gerçek
bir beyefendinin her zaman mütevazı davranması gerekir..."
Rue'nun kahkahaları ikisini birden hafifçe salladı."Bunun için çok geç kaldın."


Puanım:
5/3
Ne desem bilemedim.Ne kötü nede
iyi.Orta karar bir kitaptı.


Rüya Hırsızı (Drakon, #2)The Dream Thief (Drakon, #2)
Temel Bilgiler
Orjinal Adı :The Dream Thief
Seri Bilgisi:Drakon
Seri Sırası : 2
Goodreads Puanı : 3.80
Yazar Adı :Shane Abé
Yayın Evi : Koleksiyon Yayınları 

Yorumum:
İlk kitaptan tanıdığımız hırsızımız Zane ve Rue'nin kızı Lia'nın hikayesini okuyoruz bu kitapta.Zane Drakonların varlığını bilen yegane insanlardan birisidir.Ve hiç bir insana tanınmayan insiyatifler tanınmıştır kendisine. Değerli taşları,mücevherleri seven ve aralarında bir çeşit bağ olan drakonlar için sık sık iş yapmıştır. En son görevide ünlü Draumr adlı taşı bulmasıdır.Ehh karşılığında zengin bir insan olacaktır. Amelia ise ailesinde yeteneği ortaya çıkmayan yegane drakondur.Kardeşleri dönüşüm geçirirken o hiç bir yeteneğe sahip değildir.Tabi rüyalarında geleceği görmesini saymazsak.Hoş bunu bir sır gibi sakladığı için  bilinmemesi çok normal.Bu rüyalar zamanla öyle bir gelişecektirki kızımız hiç huyu olmayan şeyler yapacak  ve Zane ile bir maceraya atılacaktır.
Çiftimizin küçüklüklerinden beri aralarında bir çekim vardır ama drakon ve insan çiftleşmesine olumlu bakılmadığı için bu hep hayallerde kalmış umut bile edilememiştir.Ne birbirlerine söyleyebilmiş, nede üstesinden gelinebilmiştir. Açıkçası Zane'nin kendini tutma çabaları okunmaya değerdi.
Serini ikinci kitabıda gayet güzeldi.Özelliklede sonu bende 3. kitaba karşı bir merak uyandırdı..
Ejderhaları ve fantastiği seviyorsanız seriyi denemenizi öneririm >.<

Puanım:
5/4
Bu kitap okunur.Ben sevdim.
Kesinlikle geçer not aldı.



Ejderha Kraliçesi (Drakon, #3)Queen of Dragons (Drakon, #3)

Temel Bilgiler
Orjinal Adı :Queen of Dragons
Seri Bilgisi:Drakon
Seri Sırası : 3
Goodreads Puanı : 3.66
Yazar Adı :Shane Abé
Yayın Evi : Koleksiyon Yayınları 

Yorumum:
Ama ya Rhys'a, Zane'e en önemliside Rue ve Christopher'a ne oldu.
kitap tam olaylar gelişirken heyecan doruktayken bitti.Çiftimiz mutlu oldu ama merak hat safhada. Sanki yazar birden kesmiş gibi geldi bana..yada ben bir solukta okuyunca öyle geldi..Mira Karpatya Dağlarındaki krallığında sorun yaşıyor ve bazı durumlar sebebiyle orayı terk-i diyar edip Kimberciğezimizinde yaşadığı İngiltere'ye gelir..Zira onu uyarması lazım."Diğerleri" çok yakında...

Derken ingilteredeki drakon ırkının gizlilik politikasının aksine özgür bir ruha sahip olan Mira ilk başlarda çok çektirir Kim'e.Birde Alfa olması ayrı bir sorun.Kurallarına göre zaten evli sayılan bu çift iletişimde bazı sorunlar yaşar..Ama Mira bu, Kim'i yola mı getiriyor, burnundan mı getiriyor bişicikler yapıyor işte.
Sonuçta mutlu oluyorlar ama..ne bilim biraz eksik gibiydi...


Puanım:
5/2.75
Ne desem bilemedim.Ne kötü nede
iyi.Orta karar bir kitaptı.

Bitiş:Ekim 2012



1 yorum:

  1. Ikinci kitabı ilk kitap sanıp almıştım şimdi ilk kitap basılmıyor sanırım zaten gerek yokmuş sayende anladım yeterince, ama bu Zane kaç yaşında ya 15 yaş falan mı büyük Lia'dan?

    YanıtlaSil

Yorum için teşekkür ederim.En kısa zamanda döneceğim.