8 Haziran 2013 Cumartesi

Darynda Jones - Charley Davidson 2 - Soldan İkinci Mezar (Yorum)



İlk Kitap Sağdan Birinci Mezar Yorumu İçin TIK TIK...


Yorumum:
İlk kitap olan Sağdan Birinci Mezar'ı okuyanlar bu kitabı benim gibi sabırsızlıkla beklemişlerdir eminim.Sizi Bilmem ama ben bekledim.Tam BİR YIL!
Çıkar çıkmaz dedim ki hemen almalıyım.Şansa bakın ki o sırada bir fuar vardı buralarda.BURSA TÜYAP KİTAP FUARI.İnsan kitabın o sırada fuarda olacağını düşünür değil mi?Ama bırakın kitabın satışta olmasını kendilerinin böyle bir yazarı/kitabı olmadıklarını söylediler.Sinir oldum, gerim gerim gerildim, isyan dedim, almayacağım  dedim, hıh dedim..Hadi normalde bilmiyor demek ki diye kızmazdım ama bir kaç kişiye sordu onlarda YOK dediler..İçimde kaldı, hala hatırlıyorum.O sebepledir ki büyük bir heyecanla beklediğim kitabı okumadım çıktığı esnada.

Sonra elime geçti kitap bir ablam sağolsun.Bu sefer de ya hemen biterse, 3. kitabı beklemek bi eziyet olacak diye diye ilk bir hafta da o yüzden okumadım.Ama sonra daha fazla dayanamadım ve başladım okumaya...
Charley Davidson'ı herkes tanır sanırım.En azından ilk kitabı okuduysanız bu ismi unutmanız mümkün değil.Charley demişken hemen bir konuya daha değinmek istiyorum.Kızımızın adı Charlotte.Hadi sert kız, dedektif felan dedim Charley kısaltmasına laf etmedim.Yakışıyor sonuçta.Ama Charlie ne, Charles ne yahu?Ben kısaltma sevmem ki.Bezan çok saçma oluyor.Özellikle de kız isimlerini kısaltınca erkek ismi olmuyor mu? Öfff yani. Bakınız:
* Samantha = Sam  * Alexsandra = Alex  * Pamela = Pam ve tabi * Charlotte = Charlie
Neyse konuyu kaynatmayalım..Çiftimizin ne olduğunu bilmeyen yoktur sanırım.Reyes =Şeytanın Oğlu Charley = Ölüm Meleği...
Reyes Farrow.Kendileri çok gizemli bir beyfendidir.Bizzat kendi şahsım adına konuşmak gerekirse çok da merak etmekteyim kendisini.Sağdan Birinci Mezar'ın sonunda kayıplara karışmıştı malum.Eh dolayısıyla bu kitapta onu arayacağımızı az çok tahmin etmiştim.Tahmin edemediğim beyfendiyi bulmanın bu kadar uzun süreceği.Kitabın sonuna kadar Gökselden Uzaktan şarkısını mırıldandım resmen.
Hani diyor ya "...bi geldin bir kayboldun, esrarlı mağrurdun..."  Reyes'in gelip gitmelerine çok uygundu bu kısmı...
Sizi fazla telaşlandırmayayım hiç görünmüyor değil.Aradığımız insan bedeni.Yoksa o gezgin haliyle Charley'den fazla uzak kalamayacağını hepimiz biliyoruz.Peki neden mi arıyoruz?Yaralı olması, iblislerden sürekli işkence görmesi dışında?Ehh Reyes'i cesurca mı yoksa aptalca mı olduğuna karar veremediğim bir tutumu yüzünden.Hoş aptal olduğunu düşünmem ağır basıyor.

Bir diğer olaysa Cookie.(isim her geçtiğinde iştahım açılıyor)Ahh hatırlayamadınız mı?Soruyorum çünkü bende ilk başta hatırlayamamıştım.Cookie kızımızın komşusu.Hani hem en yakın arkadaşı, hem sekreteri olan komşusu.Böyle sabahın köründe uyanıyorlardı, ilk iş olarak da beraber -sabah- kahve içiyorlardı.Evet.O.
Sıkıntıya gerek yok başı dertte değil.Ama Cookie'nin yakın bir arkadaşı olan Mimi'nin başı dertte olabilir.Mimi buluşma teklif ediyor, Charley'in işi hakkında bilgi alıyor ama bluşma yerine gelmiyor.Ortalarda yok.Ailesi, kocası perişan ve üzgün.Mimi'yi sadece Charley aramıyor.Birde Mimi ile okuyan lise arkadaşlarının teker teker öldürülmesi konusu var.Bildiğin şenlik havası.
Olaylar bu yönde.Ben seriyi çok sevdim, bu kitapta güzeldi.Ama nedense ilki kadar sevemedim.Gözüm hep Reyes-Charley çiftini aradı.Evet bir araya geldiler ama hep sinirli-gergin-kısa bir konuşmaydı bunlar.Bunu söleyeceğim aklıma gelmezdi ama insan azıcık öpüşüp koklaşmaz mı?Cıks o bile yoktu.
Kitapta bunların yanı sıra ilginç gelişmelerde oldu.Mesela Charley bir-iki yeteneğini öğrendi ya da farketti diyebiliriz.Reyes'in bedenini bulmak için çabalarken Reyes hakkında ilginç şeyler öğrenmesi de var tabi.İlk duyduğumda bir "Vay be şaka mı bu?" dediğim şeyler.
Yazar sizi her daim şaşırtmaktan geri kalmıyor.Sanırım final kitabına kadar bu böyle devam edecek.Bu kitabında sonu insanı merakta bırakacak cinstendi.
"Uzun zamandır senden haber almayı bekliyorum."
Mailinizde böyle bir mesaj görseniz şaşırırdınız değil mi?Kim?Neden?Niçin? Çok soru var kafamda...
Birde yahu ne olacak bu Reyes ve Charley'in hali?O nasıl bir sondu ki öyle..

Puanım:
3.75
Bu kitap okunur.Ben sevdim.
Kesinlikle geçer not aldı.

Bitiş:03.06.2012


Temel Bilgiler
Orjinal Adı :Second Grave on the Left
Seri Bilgisi: Charley Davidson Serisi
Seri Sırası : 2
Goodreads Puanı :4.29
Yazar Adı :Darynda Jones
Yayın Evi : Doğan Kitap
Sayfa Sayısı:336







0 Yorum:

Yorum Gönder

Yorum için teşekkür ederim.En kısa zamanda döneceğim.