23 Mart 2014 Pazar

Sarah Dessen - Yol Arkadaşım { Yorum }

Aklıma nereden esti bilmiyorum.Anlık bir kararla başladım kitabı okumaya.Ne tek bir yorum okudum nede olumlu/olumsuz kitaba dair bir fikrim vardı.Derinlemesine bir dalıştı benimkisi...

Hikayemiz hafif ve sadeydi.Zaten Gençlik Kulübü kategorisine aitti.Bu yüzden pek ciddi bir başarı beklemiyordum.Hani arada denk gelir ya, okursunuz ama ne hissedeceğinizi bilemezsiniz.İşte bu kitapta ben öyle hissettim.İyiydi ama bende iz bırakacak kadar da değil.Mesela şu yorumu yazarken detayları unutmaya başladım bile...
* * *
Kitaba gelirsek.Auden ailenin zeki, kusursuz, sorumluluk sahi kızı.Abisinin aksine.O gezmek yerine test çözmeyi, dans etmek-arkadaşlarıyla eğlenmek yerine henüz üniversiteye başlamamış bile olsa ders konularını önceden çalışmayı tercih ediyor.Hazırlıklı olmak lazım sonuçta!
Kızımızın anne-babası ayrı.-ve çok tuhaflar-Bu ayrılık ve ayrılmaya giden dönem Auden'ini hayatında önemli değişiklikler yapmıştır.Mesela geceleri uyuyamaz.Ve bu geceler hikayemize konu olur.
* * *
Söylediğim gibi Auden'in hayatında partiler, erkekler yada daha sıradan ve masum şeyler ilk sırada yer almamıştır.Ve zaman ilerledikçe bir şeyleri kaçırdığını hissetmeye başlamış abisi ise tek bir kareyle bunu gözüne sokmuştur.Kararını değiştirmeden bir değişiklik yapma zamanı gelmiştir.
Burada devreye "Eli" giriyor.Annem o nasıl bir isimdir?!
- Eli elimi tuttu.
- Eli elinden geleni yaptı.
Çeviri iyice saçmalaşıyor.İsim kaynaklı.
Neyse asıl mevzu bahis şu...Eli kimseyle konuşmaz, gülmez ve partilere gitmezDİ.Ama Auden için biraz değişiklik yapmadı değil.Neden acaba?

Hikayeyi genel açıdan sevdim.Ön yargılarımızdan, hayattaki tercihlerimizden ve bu tercihlerin bize etkisinden bahsetmiş yazar.Ben biraz kendim için hafif buldum.Pamuk şekeri gibiydi..
Birde Eli'nin Auden'e olan tavrı, ona ilkleri ve deneyimleri yaşatması...sevimli zamanlardı.Tabi Auden'ın o balo gecesiyle ilgili yaptığı aptallık beni delirtti orası ayrı.Son olarak kitapta bisikletler önemli bir nokta..Farklı bir bakış açısı olmuş..Çok göze batmıyor..

5/3
Orta karar bir kitaptı.

Orjinal Adı :Along for the Ride
Goodreads Puanı : 4.11
Yazar Adı : Sarah Dessen
Yayın Evi : Epsilon Yayınları

















2 yorum:

  1. Dilbilgisi kurallarına uyarak, tek bir virgül ile kurtarılacak cümleler. Buradan editöre seslenelim. = )

    "Eli, elimi tuttu."

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya sorma tam bir rezillikti.çok rahatsız ediyor bu beni..

      Sil

Yorum için teşekkür ederim.En kısa zamanda döneceğim.