25 Nisan 2013 Perşembe

Jennifer L. Armentrout - Lux 1 - Obsidiyen (Yorum)

Temel Bilgiler
-----------------------
Orjinal Adı :Obsidian
Seri Bilgisi:Lux
Seri Sırası : 1
Goodreads Puanı : 4.37
Yazar Adı :Jennifer L. Armentrout 
Yayın Evi : DEX Kitap


Yorumum:

Hani bilirsiniz, dizilerde filmlerde,kitaplarda sık sık farklı dozlarda olsa da karşımıza çıkan bir konu vardır.
Kişilerin kimliği duruma göre değişse de ana nokta iyi-kötü bir olay, alınan kararlar ve beraberinde gelen yeni bir ortam ve yeni bir başlangıçtır.
Mesela bakınız: 
Alacakaranlıktan Bella, annesi ve yeni eşinin işi sebebiyle babasının yanına taşındı.
Tanrıça serisinde Kate, annesinin hastalığı sebebiyle okulunu çevresini bıraktı ve küçük bir yere taşındılar.
İsmini hatırlayamasam da bir kaç filmde de benzeri durumlar vardı.Neyden bahsediyor bu kız demeden ben konuya geçeyim.

Kitabın ana karakterlerinden  Katy Swartz ve annesi de benzeri bir durum yaşamıştır.Bulundukları yerden küçük bir kasabaya taşınmışlardır.Tek trafik lambası olan bir kasaba(!)
Katy karakterini ben çok sevdim.Çünkü o bir blog yazarı, hemde kitaplar hakkında yazıyor.Okumayı seviyor, kitapsa konu heyecanlanıyor.Oda çevresindekilerin okuma sevgisini anlamamalarından yakınıyor.Daha ne olsun.

Diğer bir karakterimiz ise Daemon Black.Yakışıklı, kaslı, yeşil gözlü ve tam bir ODUN.(gibi davranıyor)Daha ilk karşılaşmalarında belli eder ham maddesini.Yada onlardan birini.Kızımız annesininde ısrarı üzerine komşularının ziline basar.Maksat hem adres sormak hemde bu bahaneyle tanışmaktır.
Ama o zile bastığına-basacağına pişman olmuştur.Anlayacağınız pek de güzel bir sohbet ortamı değildi.

Tabi birde Dee'miz var.İnanamayacaksınız ama o Daemon ile ikiz.Kardeşler yani.Ama Daemon'un aksine Katy ile arkadaş olmak istiyor, iyi davranıyor.Normal bir kız.Şey bir uzaylı ne kadar normal olabilirse işte..

Uzaylı mı? dedim ben.Evet tabi ya uzaylı.Daemon dolayısıyla Dee bir uzaylı.Hemen buruşmasın yüzünüz.Şu filmlerdeki gibi yeşil, tek gözlü canavarlardan değiller.Onlar çok daha iyiler.Ağzınızı sulandıracak kadar hemde ;)
Bu yüzden Daemon Katy-Dee arkadaşlığına hiç sıcak bakmaz.Her fırsatta bunu kaba bir şekilde dile getirmekten çekinmez.Çünkü Katy "Onlardan" değildir, ve Daemon bir insana güvenmez.Sadece o olsa iyi.Nerdeyse kasabanın yarısı uzaylıdır ve herkes benzeri bir tepki verir.Dile dökülmese de bakışlar yeterlidir.
Garibim Katy ise Daemon'dan hoşlansa mı bi kaşık su da boğsa mı bilemez.Daha neden ondan nefret ettiğini bilmezken birde diğerleriyle uğraşması gerekmektedir.Hoş Daemon yedi sülalaeye yetecek kadar sinir bozucudur ya...Ama bu Dee-Katy arkadaşlığını engellemez.Eğlenirler, gezerler vs.
Obsidian (Saga Lux, #1)Obsidian
Peki şöyle bir zihinlerimizi tazeleyelim.Bir normal-birde doğaüstü yetenekli karakterimiz var.Sizce bu durum ne kadar gizli-saklı kalabilir?Ben gizli kaldığını hiç görmedim açıkçası.İllaki bir yerden çıkar kokusu.
İlk izleri Dee'nin araba anahtarını alması üzerine Daemon'ın Katy'i yüzmeye götürdüğü gün görülmüştür.Daemon'un biraz krediye ihtiyacı vardırda..




Neyse efendim bence fazla söze gerek yok kitap için.Eğer bu türü seviyorsan buna bayılacaksın demektir.
Kitap boyunca Daemon-Katy atışmaları sizi eğlendirirken, havada uçuşan kıvılcımlar sizde bir beklenti uyandırıyor.Ortaya çıkan tehlike sizi endişelendirip çözüm hakkında düşündürüyor.Kitaba dair sözlenecek çok söz var ama bence bunları bir gif eşliğinde sunmakta fayda var...




İşte meşhur yüzme sahnesi..Neler oldu neler.


Daemon ve tebessümü :)


Bu sahneyi Daemon'dan okumak çok güzeldi :)

Hımm bence pek de düşündüğünüz gibi değil:)
Bunlarda ne olabilir acaba?

Ah burda neler oluyor böyle o.O


Hadi itiraf edin bu giflerden sonra nerde o çekişme demek isterdiniz.Haklısınız, çok samimi görünüyorlar değil mi?Bence görünen sizi yanıltmasın.Ezeli düşman değiller ama tabiri caizse kanka da sayılmazlar hani..

***
Dipnot: Bizim sevimli uzaylılarımız Lux gezegeninden.Luxenler için Işığın yaratıkları diyebiliriz.
Sevimsiz uzaylılarımız da var tabi.Karanlığın, gölgelerin yaratıkları Arumlar(dı isimleri sanırım ;)

"Alıntı:"

Katy'den Seksi Erkeklerin Kutsal Üçlüsünü Dinliyoruz:
"Tişörtü yok mu bunun?" diye sordum, bir kürek alırken.
"Maalesef olduğunu sanmıyorum.Kışın bile böyle.Her zaman etrafta yarı çıplak gezer."İnledi."Tenini... bu kadar çok görmek zorunda olmam iğrenç.Iyy."
Onun için iğrençti.Benim içinse kahrolası seksiydi.Stratejik noktalarda bir sürü delik.Güzel bir vücut.İğrenç tavırlar.Seksi erkeklerin kutsal üçlüsüydü bunlar."syf.30

"Tahmin et bakalım ne yaptım?"
"Ne?"
"Blog'una baktım."
Ah. Tanrım. Bebeğim. Yüce İsa. Nasıl Bulmuştu? Bir dakika. Önemli olan bulmuş olmasıydı. Blog'um artık Google'da çıkıyor muydu? Bu muhteşemdi işte. "Yine beni takip ediyorsun, anlıyorum. Yasaklama emri çıkarmama gerek var mı?"
"Rüyanda görürsün Kedicik." Pişmiş kelle gibi sırıttı. "Ah, bekle, rüyalarında zaten başroldeyim, değil mi?". sy:125


"Neden bu kadar dangalaksın?"Sözcükler iyice düşünemeden ağzımdan dökülüvermişti.
"Herkes bir konuda uzmanlaşmalı değil mi?
"Şey harika bir iş çıkartıyorsun."syf.194






Puanım:
5/4



Ben sevdim.Okunabilitesi cidden çok yüksek.Eğlendiriyor,güldürüyor,sinirlendiriyor.



Bitiş:25.04.2013

Yazarın  Melez Sözleşmeleri Serisinin İlk Kitabı Melez Yorumu için Tık tık.
















0 Yorum:

Yorum Gönder

Yorum için teşekkür ederim.En kısa zamanda döneceğim.