26 Eylül 2013 Perşembe

Cassandra Clare - Ölümcül Oyuncaklar Serisi 1 - Kemikler Şehri (Yorum)


Yorum:
Ah dostlar ben ne yapayım nerelere gideyim şimdi?Böyle bir son olur mu?Yazar'ın amacı nedir?Beni delirtmek mi?Dedim yalandır, hemen ikinci kitabın sonuna bakayım.Ama cıks orada daha beter bir şey gördüm.Üfff! ne yapacağım ki şimdi ben? Bir düşüncem vardı.Serilerde eğer aynı karakterler yer alıyorsa seri tamamlansın öğle okurum.Ateş Serisi ve Ölümcül Oyuncaklar'ı sabrettim ettim en sonunda dayanamadım, baktım filmi de çıkmış başladım Kemikler Şehrini okumaya.Pişman mıyım?Hayır!Zira kitap çok güzel ve farklı bir dünya benim için.


Nasıl farklı hiç mi vampirli,perili efendime söylim kurtadamlı kitap okumadın derseniz açıklayayım.Evet okudum ama bu tür bir kurgusu olan ve her kitapta, kitabı geçtim her bölümde sizi şaşırtacak çok az kitap görürsünüz.


Neyse başlayayım yoruma.Tanıtıma bakınca polisiye havası var sanki.Silahlar, caniler,gizli bir kabile kelimeleri bu hissi uyandırıyor en azından.Ama bakmayın siz o tanıtıma.Bu katiller ne cani ne de bir kabile.Sadece farklı bir dünyadanlar.Onlar GECE AVCILARI.Bu zatieliler ne yapar, kimdir derseniz hemen sözü alayım.Gece avcıları melek kanı ve insan kanı birleştirilerek ortaya çıkan bir soy denilebilir.
İlk kitaplar her zaman serinin ilerleyen kitaplarında olacak olaylara bir değinmedir, karakterleri ve kurguyu tanıtmaktır amacı.Kemikler Şehri'nde Clarissa (Clary) ve Jace ile tanışıyoruz.Bununla da kalmıyor yepyeni bir dünyaya gözlerimizi açıyoruz.

Clary en yakın arkadaşı Simon ile bir bara gider.Ve birde ne görsün.Eli bıçaklı gençler bir çocuğu köşeye sıkıştırmış öldürme girişiminde bulunuyor.Eh bu size tuhaf mı geldi?Tuhaf olan asıl şey bunu sadece Clary'nin görmesi.



Bu olay Clary'nin yeni bir dünyaya ilk adımlarıdır.(mı acaba?)Şaşkındır ve biraz da korkmuştur.Hele birde Jace ile yeniden karşılaşması ve ona anlattıkları.Bu çocuk deli mi ne? diye düşünmedi değil zaman zaman.(Delidolu ve oldukça sevilesi bir tip bence :)Ama ne zaman ki başına felaketler geldi, annesi ortadan kayboldu, işte o zaman bazı şeylere inanmaya başladı.

Kitaptaki asıl olay Valantine ve onun hayalleri, başarmak istedikleri ve aslında tüm bu duyguların altında yatan kıskançlığı, saf kötülüğü.Valantine eski bir gece avcısı.Yıllar önce kurulmuş-yıkılmış olan Çember adlı grubun lideri.Ve amaçları dünyayı iblislerden kurtarmak.En azından ilk aşamada plan buydu.Ama neyseki çember dağıldı ve herşey yolunda.En azından görünen buydu.Taki beyfendi yeniden ortaya çıkana kadar.Şimdiki amacı yine aynı.Bu yüzden Ölümcül Oyuncaklara ihtiyacı var.Kase,Kılıç ve Ayna..



Kitapta karşımıza çıkan bir diğer unsursa semboller.Bu sembollerle neler yapılmıyor ki neler.İlerleyen kitaplarda durum daha net olabiliyor.

Ve son olarak Clary ve Jace var.Birde Simon tabi..


Ve o son.Sonu unutmamalı.Yazar bizi tersköşeye yatırdı.Hemde en fenasından..

Son olarak kedi gözlü Magnus'dan bahsetmeliyim.Ben bu adamı çok sevdim.

Kitap bazı bazı durağan olsada gerçektende dolu dolu bir kitaptı.Bir çok okur gibi bende sonunda ŞOK oldum tam manasıyla.Biran önce Küller Şehrini elime aldım ve başladım okumaya.Eğer okumadıysanız bence bu seriye bir göz atmakta yarar var.Kaçırmayın derim.
Alıntı:
Jace'in yakışıklı olduğunu neredeyse unutmuştu. Alec'in biblomsu görünüşüne sahip değildi, ancak Jace'in yüzü çok daha ilginçti. Günışığmda gözleri sarı şurup rengindeydi ve... şimdi kendisine bakıyorlardı.
Jace bir kaşını kaldırdı. "Sana yardımcı olabileceğim bir şey var mı?"
Clary cinsiyetine has hızlı haini harekete geçirdi. "Şurada oturan kızlar sana bakıyor."
Jace, halinden memnun bir tavırla gülümsedi. "Elbette bakıyorlar," dedi. "Ben son derece çekiciyim."
"Alçakgönüllülüğün de çekici bir özellik olduğunu hiç duymadın mı?"
"Sadece çirkinlerden," dedi Jace. "Dünya alçakgönüllülerle dolu olabilir ama şu anda kibirlilere ait. Benim gibi."


Fragmanlar:





Değerlendirme:
5/4
Hımm...Sevdim ben bunu.
Geleceği parlak bir kitap/seri.


Temel Bilgiler
Orjinal Adı :City of Bones
Seri Bilgisi:Ölümcül Oyuncakla / The Mortal Instruments
Seri Sırası : 1
Goodreads Puanı : 4.13
Yazar :Cassandra Clare
Yayın Evi : Artemis
Tanıtım:
Vampirler, kurtadamlar, periler, gerçek aşk ve aklınızı başınızdan alacak daha birçok şey. Ölümcül Oyuncaklar hafızanıza kazınacak!
On beş yaşındaki Clary Fray, New York’ta Pandemonium Kulüp’e doğru yola çıktığında bir cinayete tanıklık edeceği hiç aklına gelmezdi.
Hele ki, bu cinayetin daha önce hiç görmediği acayip silahlara sahip tuhaf dövmeli üç genç tarafından işleneceğini hayatta düşünemezdi! Clary, polisi arayabileceğini biliyordu fakat ceset bir anda ortadan yok olunca ve canileri Clary’den başka kimse göremediği için durumu açıklamak pek kolay olmayacaktı!
Clary’nin onları görebilmesine çok şaşıran katiller kendilerini Gölgeavcıları olarak tanıtacaktı. Yani, dünyayı şeytanlardan arındırmaya ant içmiş gizli bir kabile!

0 Yorum:

Yorum Gönder

Yorum için teşekkür ederim.En kısa zamanda döneceğim.