14 Şubat 2014 Cuma

Karen Marie Moning - Fever 1 - Karanlık Ateş { Yorum }


Bu...b...bu ne şimdi?Yani koskoca 344 sayfalık kitapta tek bir "kiss me" olmaz mı?Hadi be?Hayır tabi ki de vıcık vıcık aşk sahneleri, öpüşüp koklaşma beklemiyordum ama böylesi uzak bir ilişki de beklemiyordum.Soğuk değil sadece mesafeli.Ne bileyim tuhaftı.Kötü değil tuhaf.



Bir söz vermiştim kendime.Serinin hepsi ülkemizde çıktığında başlayacaktım okumaya.Ama annem bekle bekle ömrümden ömür gitti.Daha karakteri tanımadan Barrons'a platonik ilgim vardı.Baktım olmuyor ilişkiyi ilerletmeye karar verdim.Ve inanılmaz bir alemde buldum kendimi.

İlk sıkıntım şuydu.Kelimeler, kavramlar ve yazarın sunduğu yepyeni evren.Alışma sürecim biraz sancılıydı.Size bir ipucu.Başlangıçtaki sözlüğe takılmayın, kafam çok karıştı benim.Yazar konu içinde bunları yeri geldikçe bize tekrar açıklıyor zaten.

Her seride olduğu gibi ilk kitap seriyi, olay örgüsünü, başlangıç hikayesini anlatarak başlamış. MacKayla Lane'nin hayatı mükemmeldir.Güzel bir ailesi, işi ve yaşamı vardır.Bir telefon ve kaybettiği ablası bütün hayatını değiştirecek onu gizemlerle dolu  bir dünyaya sürükleyecektir.Bu dünya ki hem karanlık, hem aydınlık ama ne bir iyi var ne de tek bir kötü.Hepsi hırslı kendi planları olan türler.Onunsa tek bir amacı var.Ablası Alina'nın intikamını almak.Bu amaçla efsaneleriyle ünlü İrlanda'ya gider. Ve yolu Jericho Barrons ile kesişir.

Nasıl veya neden böyle bir izlenime kapıldım bilmiyorum ama hayalimdeki Mac biraz Nora'nın Eve'si ile Jeainne'nin Cat'i karışımı bir şeydi.Dişli, güçlü ,karanlık, doğuştan savaşçı.Ama bizim Mac'imiz ojeli tırnakları,renkli kıyafetleri ve pembe aşkıyla çok yanılttı beni.Ama bu yönünü sevdim güzel bir detay olmuş.Barrons ise "ne" olduğu konusunda beni merakta bıraksa da gizemli, yakışıklı, hükmedici tavrıyla çok da şaşırtmadı.Birde kolu kırılan Mac'in tırnaklarına oje sürmesi, gelecek vaat etti.Sevimli şey...

Mac intikam istiyor, Barrons ise bir kitap.Şey diğer şeylerin yanında bir kitap.O zaman birbirlerini kullanmaktan başka seçenek kalmıyor.Birbirlerine güvenmiyorlar.Kesinlikle.Ama beraber çalışmaktan başka seçenekleri de yok.
Birde bazen sinir etsede genel anlamda çok sevdiğim bir detay var.Mac kendi kendine çok konuşuyor.Hayır zaman zaman sesi yüksek perdeden çıksada içsel düşüncelerden bahsediyorum bana kendimi hatırlatıyor :) Ve tabi bir diğer güzel detay.Barrons'un kitaplığı ve Mac'in okumayı sevmesi.Yazarın Mac aracılığıyla fantastik türe atıfta bulunması, alay etmesi :)

Ve kitapta hoşuma giden bir yer:yazarın alaycılığı hoşuma gitti..
Vampirler mi? Iyk. Tadı kaçtı. Onlarla ilgili yeterince şey anlatıldı. Zamanda yolculuk mu? Hah, mağara adamı davranışları gösteren insan azmanı bir dağlıyı her zaman bulabilirsiniz. Kurt adamlar mı? Oh lütfen, bu tam anlamıyla ahmaklıktır, içindeki köpek tarafından yönetilen bir adamı kim ister? Sanki erkeklerin hepsi öyle değilmiş gibi... Likantropi yani kendini kurt zannetme hezeyanına gerek bile yok.
Hayır, teşekkür ederim (...) syf 76

Seri hoşuma gitti.Devam edeceğim:)
5/4
Geleceği parlak bir seri.
Orjinal Adı :Darkfever
Seri Bilgisi: Fever
Seri Sırası : 1
Goodreads Puanı : 4.19
Yazar : Karen Marie Moning 
Yayın Evi : EpsilonYayınları





2 yorum:

  1. Merak ettirdin bak bu yorumunla :D

    YanıtlaSil
  2. Ablam bence denemelisin.Güzel bir kurgusu var.Ben ilk dört kitabını bitirdim.Ve BEŞ BEŞ diye içsel savaş veriyorum.
    Söylediğim gibi ilk kitap biraz seriyi tanıtım ve konuya giriş gibi olmuş..devam ettikçe güzelleşiyor.Bu türde bir kitap okumayı düşünüyorsan bunu dene derim:)

    YanıtlaSil

Yorum için teşekkür ederim.En kısa zamanda döneceğim.