18 Şubat 2014 Salı

Karen Marie Moning - Fever 4 - Rüya Ateşi { Yorum }

edit:Yorumlar spoiler içerir.

ACİL!ÇOK ACİL! Spoiler alınır.Çok şiddetli, bol detaylı hemde.Yoksa bildiğin delireceğim.O son sahne yok mu?Senoryolar ürete ürete bir hal oldum.Kimdi o?Ya da neydi?
Lütfen Barrons olmasın!Altın gözler kimindi ki?Ben neler düşünüyordum neler oldu.Ya Rhodan?Onun amacı ne?

* Christian başka bir soru işareti.Açıkçası onu pek sevememiştim ben.Kötü çocuk yapmıştım onu hemen.Hala böyle bir olasılık var.Sanırım...
* Birde Darroc var.Alina'yı öldürmedim diyor.Benim için değerliydi.Garip ama ona inanıyorum.
* Karen (yazar) resmen çıldırmış yazarken.öyle olaylar ve konular veriyor ki bize.Tam bir sorunun cevabını bulduk diye düşünürken onlarcası çıkıyor ortaya.Anlayacağınız dehşet bir olay dizilimini ve meraktan delirtecek bir son vardı.Gel de bekle Shadowfever'i.
*İntikam Ateşinde Mac'in başına çok kötü bir olay gelmişti.Duvarlar yıkılmış ve Melunlar serbest kalmıştır.Ve olayların bir uzantısı olarak Mac bir priyaya dönüşmüştür.Onu kim kurtaracaktır?Ne olduğu hala muallakta olan Barrons mu?Yoksa mukaddes prens V'lane mi?Hayr ikiside değil.Onu 13 yaşındaki Dani kurtarıyor.Ve Barrons'ta iyileştirme kısmını devralıyor.Biraz farklı bir tedavi anlayışı var beyefendinin.Ama önemli olan sonuç :)
* Dünya yavaş yavaş karanlığa bürünüyor.Dublinde başlayan olaylar ülkelere, kıtalara yayılıyor.Binlerce, milyonlarca insan ölüyor.Bir o kadarı da delirmiş durumda.
* Gelelim en çok öne çıkan konulara.Mac değişiyor.İçinde bir şeyler artık çok farklı ve güçlü.Ve bir kaç yetenek daha geliştirdi.Başkalarının zihnine girmek gibi.Mesela bu şanslılardan biri Barrons.Ah kötü çocuk!Çok yaramazlık yapmış vakti zamanında.Hala ne olduğu gizem konusu ama ilginç detaylar öğreniyoruz.Çocuk gibi.Kim Barrons'u değiştiren o "çocuk." Ve Barrons'un sakladığı, Mac ile ilgisi olan o konu ne?
*O kadar çok soru var ki bu kitapta.Lanetler, taşlar,Mac'in gerçek ailesi, Tüm Günler Salonu, tılsımlar...En önemlisi de Mac priya iken hissettiği o dördüncü kimdi? Ya da Dani Mac'i kurtarmaya çalışırken kimsenin göremediği o "karaltı" neydi?ve daha neler neler?
*Çok dertliyim.Son kitap çıkana kadar ya sabır çekeceğim sanırım.

*Son olarak Artemis'in çevirisi ile Epsilonun çevirdiği ilk 3 kitaptaki çeviride değişiklikler mevcut.Orjinalinin çevirisi hangisi bilmiyorum ama Mukaddesleri (iyi fae(peri) Seelie Melunları (kötü fae) Unseelie diye çevirmişler.
Hadi bunu anlarım da Barrosn Kitap ve Süs Eşyalarını nasıl Barrosn Kitap ve Baloncukları diye çevirmişler.Barrons ve Baloncuk kelimesi bir arada.Asla inanmam.
Bu biraz rahatsız ediciydi.Keşke ilk çeviridekilere bağlı kalınsaydı.

Neyse efenim gördüğünüz gibi sorularla dolu zihnim..Bir an önce cevaplar istiyorum!


5/5
Aşık oldum galiba.Bir kitap bu kadar iyi yazılmamalı.
Yazık günah bizlere.Hayallere dalıyoruz sonra.

Orjinal Adı :Dreamfever
Seri Bilgisi: Fever
Seri Sırası : 4
Goodreads Puanı : 4.47
Yazar : Karen Marie Moning 
Yayın Evi : Artemis Yayınları


5 yorum:

  1. Spolier... Barrons bir likantrop gibi bir şey istediği her hayvanın vücuduna bürünebiliyor ve evet o gözler Barronsa aitti bu arada ölmüyor çünkü ölümsüz. Yeterince spolier oldu mu bilmem ama bildiklerim bu kadar :) bu arada benim bloguma da beklerim yazıların çok güzel :)

    YanıtlaSil
  2. Vuhhu..işte bu! çok sağol canım içim rahatladı.herkes ölmediğini söylüyor ölse zaten serinin anlamı kalmaz..ama içimde hep bir acaba? hala soru doluyum ama onlarıda heyacanı kaçmasın diye soramıyorum..
    ve teşekkür ederim elimden geldiğince yazıyorum..Blogunu geçenlerde farkettim ve hemen takibe aldım..izlemedeyim :)

    YanıtlaSil
  3. Ne demek her zmn yardım etmem gereken herşey için arayabilirsin. Başarılısın takipteyim devam :)

    YanıtlaSil
  4. Binnur yorumun ilaç gibi geldi :D

    Ben bu seriyi doğru düzgün yorumlayamamıştım :D Sen ne güzel kafandaki karışıklıkları falan yazmışsın. Benim yorum baştan sona Barrons içeriyordu :D

    YanıtlaSil
  5. ard arda okumanın faydaları..daha geniş bir perspektiften bakıyorum.Birazda Barrons'un o yakıcı etkisinden kurtulmuş oluyorum.Ah aklıma geldi yine.Adam buz..pardon TAŞ mübarek :) dediğim gibi yazar çok soru vermiş bizlere..

    YanıtlaSil

Yorum için teşekkür ederim.En kısa zamanda döneceğim.