14 Mart 2014 Cuma

Julianne MacLean - Amerikan Varisleri Serisi 3 - Aşk Gelince { Yorum }



Sanırım okuduğum kitaplar çoğaldıkça, yada o türde ki kitapların kurgusuna olan aşinalığım arttıkça , beğenme olasılığım azalıyor.Çünkü beklentim artıyor.Farklı şeyler, olaylar yada kurgu arar oluyorum.Bu seriyi seviyorum.Orası kesin.Ama ne çok farklı bir kurgu ne de ahım şahım bir olay dizilimi vardı.Özellikle önceki kitaplarla kıyaslarsak daha monoton bile sayılabilir.Bilmiyorum bu türü yargılamak ne kadar mantıklı.Zira ne bir fantastik ne de bilim-kurgu.Belirli kriterler olmak zorunda belkide.Ama yinede biraz farklılık arıyorum ister istemez.

Bu seride zengin kız fakir oğlan dramı yaşıyoruz genelde.Adamın unvanı kadının parası vardır.Kadın unvan ister -daha doğrusu annesi-  adam para..Hoş aslında bu konuya çok da dahil değil ama ucundan değiniliyor.
Adele Wilson ailenin mükemmel, uysal, söz dinleyen, yaramazlık yapmayan, her zaman doğru tavrı sergileyen küçük kızıdır.Ablaları evlenmiş ve sıra ona gelmiştir. Sophia ve Clara'nın aksine o mantık evliliği yapmaya karar verir.Aşk; acı çekmek, skandallarla başa çıkmak demekse, ı ıı, kalsın, Adele halinden gayet memnun.Bu yüzden aldığı ilk teklifi kabul etmiş , ailesini memnun etmiş bir şekilde nişanlısı Harold'ın ailesi ile tanışmaya İngiltere'ye doğru yol almıştır.
Alcester Baronu Damien Renshaw borç içinde yüzmektedir.Alacaklılar hep kapıda hep  kapıda.Bu yüzden evini kiraya vermiş ve kardeşi gibi sevdiği kuzeninin evine taşınmıştır.Ülke çapında umursamaz, çapkın gibi sıfatlara sahip olsa da değer verdiği insanlar için yapamayacağı bir şey yok.Çünkü o dedikodulardan daha fazlasıdır.Sorsanız o bunu kabul etmez orası ayrı.Bu yüzden Harold ondan nişanlısını kaçıranlardan kurtarmak için yardım istediğinde seve seve kendini öne atmış ve Adele'yi kurtarmıştır.Yani çiftimiz tanışmıştır.
Hikaye biraz hızlı başladı ama yavaş ilerledi sanki.Adele kaçırıldı ve kurtarılıp eve geri döndüklerinde neredeyse kitabın yarısını geçmişti.Bilmiyorum bana mı öyle geldi.Eskiden tarihi aşk romanlarından başka kitap okumazdım kolay kolay.O yüzden bu türe az çok doydum denilebilir.Tabi arada çeşit olsun diye okuyorum.Ve bazende meraktan.Bu yüzden normal şartlarda bayılacağım bu kitabı çok da harika bulmadım.Normal bir kitaptı.Evet hızlı ilerledi, bir kaç nokta dışında sinirimi de bozmadı.Ama beni heyecanlandırmadı da.Ne bileyim.Öyle okudum geçtim.
Kitapta mükemmel Adele'nin de aslında bir insan olduğunu, hatalar yapabileceğini, onunda istekleri, tutkuları olduğunu yavaş yavaş anlatmış bize yazar.Tabi bu yol biraz karmaşıktır.Tanımlayamadığı bazı duyguları mevcuttur.Harold nazik ve kibar bir nişanlıdır.Daha başka ne isteyebilir ki?Ama Damien..İşte bu yakışıklı baron kafasını karıştırır.Doğru bildiklerinden biraz şüphe duyar.Ah ne yapsa ki Adele?
Damien ise hovarda, çapkın olarak ün salsa da kardeşi bildiği adamın gelecekteki müstakbel eşine yan gözle bakmayı reddeder.Yani gerçekten de dener.Arzularına, isteklerine gem vurur.Nereye kadar dayanabilirse...



5/3
Orta karar bir kitaptı.İyiydi ama
çok da bayılmadım.



Orjinal Adı : My Own Private Hero
Seri Bilgisi: Amerikan Varisleri (American Heiresses)
Seri Sırsası: 3
Goodreads Puanı : 3.82
Yazar Adı : Julianne MacLean
Yayın Evi : Ephesus Yayınları






0 Yorum:

Yorum Gönder

Yorum için teşekkür ederim.En kısa zamanda döneceğim.