12 Nisan 2013 Cuma

Jennifer L. Armentrout - Covenant 1 - Melez (Yorum)



Temel Bilgiler:
Orjinal Adı : Half-Blood 
Seri Bilgisi:Covenant (Melez Sözleşmeleri)
Seri Sırası : 1
Goodreads Puanı :4.24
Yazar Adı : Jennifer L. Armentrout
Yayın Evi : DEX Kitap
Melez (Melez Sözleşmeleri, #1)
Kısa bir Bilgi:
Tanrı:Yunan Tanrı'ları da diyebiliriz.
Apollyon :Tanrılar tarafından seçilmiş Melez ya da Safkanlar.Dört elemente artı olarak beşincisinide kullanabiliyorlar. (Sanırım her yüz yılda bir tane geliyordu dünyaya)
Safkan:Dört elementi (birini) kullanan İki Hematoi'nin çocuğuna denir.Özel ve önemli konumdalar.
Melez:Bir safkan ile bir insanın çocuğu.
İblis:Bir safkanın yine bir safkanın kanında bulunan bir maddeye bağımlı olduğu hali.
İlah Adası:Safkan ve Melezlerin yaşadığı yer(ada)
Akit:Eğitim aldıkları yer.(yatılı okul gibi)
Avcı&Muhafız: İblisleri öldüren,Safkanları koruyan eğitimli safkan veya melez.

Mestiza (Covenant, #1)

Yorumum:
Öncelikle kitabın tanıtımından bir kısmı almalıyım diye düşündüm:

"Hematoi ırkı, tanrılarla yaratıkların soyu. 

İki Hematoi çocuğu Safkan sayılıyor ve tanrısal güçlere sahip oluyor. 
Hematoilerle ölümlülerin çocukları olan Melezlerde ise bu güçler yok. 
Bu melezlerin sadece iki seçeneği var: eğitimli birer Avcı olup iblis 
avlayabilir ya da Safkanların evlerinde kölelik yapabilirler." 


İtiraf ediyorum kafam karışmadı değil.Eğer farklı kavram ve isimlerin olduğu bir kitaba başlayacaksam ve öncesinde bir bilgim yoksa bu genelde olağan bir şey.Ama Melez'i okudukça hemen duruma adapte oldum.
Kitap ilk çıktığında çok heveslendim.Sevdiğim türde  bir kitaptı çünkü.Ama okumaya başlarken tedirgin  olmadım diyemem.
Neden?
Çünkü diğer okurlarla aynı fikirde olarak Vampir akademisine benzer yanları vardı.

Safkan:Moroiler İblis:Strogoiler  ve belki Melez:Dampir eşleşmesini yapabiliriz sanırım.
Ve tabi birde Safkanların başka bir safkanın kanında bulunan bir maddenin bağımlısı olup İblis'e dönüşmesi var.(o maddenin adını unutuyorum hep :)

Buda bende aşinalık yaratmadı değil.Aşinalıkta biraz sıkılmama yol açtı.
Peki sonra?
Dedim ki ortada Team Aiden/Team Seth diye gezinen o kadar kişi var.Bu arkadaşlara güveniyorum.Bir bildikleri vardır.Devam ettim okumaya.
Ne mi çıktı karşıma?
Haklı oldukları.Bu kitapta gerçekten de bir şeyler var.Ama ben onlardan farklı olarak 
Team Calep'çi(salep diyesim var) olacağa benziyorum.Her eve olmasada her yaşama lazım böyle bir insan.Çok sorguladım birazda yorumlayayım diyerek başlıyorum konuya.

***

Kitap Alex'in iblislerle mücadelesiyle başlıyor.Akit dış dünyadan soyutlanmıştır.
Ve Alex üç yıldır dış dünyada yaşamaktadır.Annesi bir iblis tarafından öldürülene kadar.
Böylece bir kaçış başlamıştır.Ama hem iblislere oranla güç anlamında çok zayıf olması hemde
günlerin verdiği bitkinlik ve annesini kaybetmenin acısı...Neredeyse ölüm ensesindedir artık.
Kimse sonsuza kadar dayanamaz.Bir iki derken üçüncü ibliste biraz zorlanmıştır.Ama kızımız 
deli cesaretine sahiptir ve tam çıkış kapısına koşarken duvara toslar.Ah pardon o "Aiden" dı.
Yani nam-ı diğer avcımız.Anlayacağınız üzre günümüz kurtulmuştur.

Yoksa bu sorunların başlangıcı mıdır?
Aiden kızımızı akit'e geri götür.Ve hakkında bir karara varılır. Aiden'in eşliğinde bir eğitim görür ve eğer okullar açılana kadar kendisini kanıtlayabilir ve arkadaşlarına yetişebilirse eğitime devam edecek, ama kanıtlayamazsa bir köle olacaktır.(köle ayrıntısı beni iğrendirdi.çok yanlış hareketler bunlar)
Tamam her şey iyi hoştur ama konuşulduğu kadar kolay değildir.
Öncelikle kızımız ortama tekrar adapte olmalı, Aiden'ın boşa konuşmadığını bir bildiği olduğunu anlamalı, ben dövüşte iyiyim'i iyiydim olarak değiştirip şu diline de sahip olmayı öğrenmelidir.
(Zira yaptığı aptallıklar benim sabrımı taşırdı taşıracaktı.)

Eğitimler zor olsada bir şekilde (sanırım keçi inadı) dayanıyor bu duruma.
Ahh birde Aiden ile çalışması var tabi...Kızımız bu şahsiyetten hoşlanmaktadır.Bildiğin baya
geniş geniş hoşlanıyor.Hemde " Melezlerle Safkanlar arasında ilişki yasak." olmasına rağmen.
Aiden ise çok ayrı bir alemdi ne hissedeceğimi bilemedim.Tamam iyi hoştu ama bu kitapta karakteri  pek oturmamıştı sanki.Hani havada asılı bir şeyler vardı.Tamam karizma, çekici ama..ımm tam değildi. Yada ben ısınamadım.(hiç huyum değildir ama...)

Neyse efendim çiftimizin git gelleri, Alex'in delilikleri derken Rachelle(annesi) nin ölmediği ve iblis  olduğunu bununla da kalmayıp onu aradığını ve bu yolda bir çok Safkan'ı öldürmekten çekinmediğini öğreniyoruz.
Bu aşamada takdir edersiniz ki işler karışıyor.Alex'in yüzüne yönelen ters ve suçlayıcı bakışlar, herşeyden önemlisi korku.
Çünkü Rachelle (ve beraberindekiler) Akit'e çok yakında bir yerde bir gruba saldırmıştır.
Ve çok süpriz bir gelişme yaşanmıştır.Normalde İblis'e dönüştürülemeyen Melez'ler artık dönüşebiliyor
hatta öldürülmesi bile güçleşiyordur.İblislerde işe yarayan Titanyum onlarda gııdıklanma hissi yaratıyor,
ve Safkan-İblis lere göre daha normaldirler.Sanki hiç bir fark yok gibi.

Ahh konudan konuya atlamak adetimdir ama Seth'ten bahsetmediğimi farkettim.
Ve itiraf ediyorum bazı sebepler yüzünden acısam ve üzülsemde onada ısınamadım.Son sayfalarda az biraz  ensesine şaplak atacak kadar sevsem de, Apollyon olduğunu hatırlayıp hemen bir dur dedim kendime.
Seth bana ucundan,sapından, boyundan, Adrian'ı (V.A) hatırlattı.Sanki ne bileyim bi an Adrian havası sezdim.(Çok azıcık)
Seth herkesin hem hayranlıkla baktığı hemde çekimser yaklaştığı biri.Bizim kız kesinlikle hayran kitlesinde değil.
Hatta pek sevmiyor bile.Ama yazarın ne getireceği belli olmaz.

Sonuç olarak kitabın geneline bakarsak sevdim.Özellikle son yarıya doğru hareketlendi kitap.
Erkek karakter için herkesin bir favorisi var sanırım.Aiden'in sakin, sabırlı bir havası var.Huzurlu.Ama yeri geldi mi masaya yumruğunu vuracak kadar da sert, koruyucu.

Seth ise bende ele avuca sığmaz, yaramaz bir etki uyandırdı.Duygularını dolu dolu yaşayan,canlı, çabuk sinirlenen birisi. Ehh Apollyon nede olsa.

Ama ne Aiden, ne de Seth.
Benim faorim Calep!!!

Bence çok sevilesi bir karakterdi.Yada bilmiyorum bazı sebepler yüzünden ben çok ısındım.Yazar ne gösterir bilemem.
Ben okumanızı öneririm.Yazarın farklı bir havası, tarzı var.

Puanım:
5/4

Bu kitap okunur.Ben sevdim.
Kesinlikle geçer not aldı.



Bitiş:12.04.2013 /02.25






0 Yorum:

Yorum Gönder

Yorum için teşekkür ederim.En kısa zamanda döneceğim.